Tipsa en vän om denna sidan

Föreläsare Frida Berglund

Frida Berglund föreläsning sociala media blogg trender inredning

Frida Berglund är utbildad civilekonom med inriktning mot marknadsföring och arbetar som produktionsledare på Forsman&Bodenfors, en av Sveriges största reklambyråer, med kunderna IKEA och KappAhl. På fritiden driver hon en av landets mest lästa inredningsbloggar Trendenser.se som vann Aftonbladets stora bloggpris 2008, där hon regelbundet skriver om inredning, designnyheter och trender.

Frida föreläser om hur man som företag eller varumärke kan öka sin närvaro på webben genom att arbeta med sociala medier och Online PR och även om trender och tendenser i detaljhandeln och effekten av kostnadseffektiv marknadsföring. Varje månad skriver hon också krönikor för detaljhandelstidningen Market och under 2008, 2009 och 2010 har hon suttit med i juryn som utsett 
vinnande butiker till Stora detaljhandelsdagen. 

Frida kundanpassar sina föreläsningar utifrån tre föreläsningskoncept:

Trender 2011
En rapport och analys av kommande trender och tendenser inom inredning, färg och design för 2011. Jag bjuder på en bildkavalkad från de stora designmässorna i världen och summerar mina intryck under fem teman samt ger exempel på produktnyheter och formgivarnamn för att styrka de teorierna. Kan anpassas efter åhörarnas bakgrund och bransch, men utgår från form och designvärlden. Exempel på referensföretag Alcro, Redken, Trendgruppen/Designgalleriet, Specsavers mfl.

Sociala medier, vad är det och hur kan jag använda mig av verktygen för att nå ut?
Ett timslångt föredrag som förklarar begreppet sociala medier från grunden och ger exempel på väl genomförda kampanjer samt konkreta tips som åhörarna kan ta tag i redan nästa dag. Vi går igenom do's and dont's, tips och fallgropar samt inspirerande case som kan appliceras på de flesta verksamheter och företag, eller personer som vill marknadsföra sig själva på nätet.
Exempel på referensföretag Svensk Handel, Market, Scandinavian Eyewear, Sydsvenskans Annonsörsdag 2010, Bohusläns turism mfl.

Så skapar man en framgångsrik blogg!
Under 1-2 timmar går vi igenom de grundläggande verktygen och krafterna i bloggen som marknadsföringskanal, regler och praxis, tips och idéer kring hur du kan starta en privat eller företagsblogg som når ut till många läsare och på sikt kan bli en egen inkomstkälla. Med konkreta exempel på kända bloggare och deras inkomstkällor syftar föredraget till att inspirera och ge mod att komma igång med sitt eget skrivande redan samma kväll!
Exempel på referensföretag: Högskolan i Halmstad

Kontakta oss om du vill veta mer eller boka

Vill du att vi kontaktar dig?

Namn:*

Företag:*

Telefon:*

E-post:*

Blue line